Бінарний урок

Конспект бінарного уроку з природознавства та української мови, 2 клас
Тема.
Природознавство. Гриби: їстівні та отруйні. Практична робота: Розпізнавання їстівних та отруйних грибів за малюнками.
Українська мова. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання продовження казки за поданим початком (казка І.Прокопенко «Куди сховалися гриби»)
Мета.
Природознавство. Ознайомити учнів із царством живих організмів – грибами, їх будовою, значенням; вчити розрізняти їстівні та отруйні гриби; розвивати уважність, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до об’єктів природи.
Українська мова. Вчити учнів слухати та аналізувати твір; розвивати уяву, фантазію, зв’язне мовлення;  формувати навички складання казок за поданим початком; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до мови.
Обладнання. Текст казки І.Прокопенко «куди сховалися гриби»; презентація «Гриби6 їстівні та отруйні»,
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Вид уроку. Інтегрований. Заочна подорож.

І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань учнів
Бесіда
-          Яка зараз пора року? Який місяць настав?
-          Чим багата осінь?
-          Які дари нам дає восени ліс?
-          Закрийте на хвилинку очі й уявіть себе в лісі. Що ви там побачили, почули, кого зустріли?
-          Який настрій відчули?

ІІІ. Оголошення теми уроку
-          Тож зараз ми з вами відправимося у мандрівку до лісу. Але це буде не проста прогулянка. Нас чекає зустріч з мешканцями лісу. А з якими саме, ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадку. (Слайд 1)
Є шапка –  нема голови. Є нога – нема черевика. (Гриб)
(Якщо діти не відгадали, читаю ще загадки:
В теплий дощик народився, парасолькою накрився.
Хоч капелюха має, та ніколи не знімає.
Стоїть хлопчик під пеньком, накрив голову брильком.
-          В лісі познайомимося з грибним царством. Навчимося правильно збирати гриби. А ще послухаємо казку про гриби та самі побуваємо у ролі казкарів.
-           
ІV. Робота над новим матеріалом
1.      Розповідь учителя з опорою на слайди
Після перших осінніх дощів, як тільки потеплішає, настає грибна пора. Найчастіше це буває в кінці вересня - на початку жовтня.  Визирають з-за пеньочків стрункі опеньки, поблизу дерев вистроїлися в ряд боровички (білі гриби).  В низинах можна побачити рижих лисичок. Біля молоденьких берізок та осик притулилися підберезники та підосичники.
Ростуть гриби дуже швидко.  Кожної доби з’являються все нові і нові. Недарма в народі говорять: Ростуть, як гриби після дощу.
Гриби ростуть із ґрунту, але це не рослини. Вони відносяться до окремих організмів живої природи.
На поверхні ми бачимо тіло гриба: ніжку і шапочку. Тіло росте із грибниці. Грибниця схожа на тонкі ледь видимі білі нитки. Завдяки грибниці гриб отримує з ґрунту поживні речовини. Із частинок грибниці виростають все нові і нові гриби. Тому дуже важливо, збираючи гриби, не пошкодити грибницю.
Гриби збирають люди, а також і деякі тварини.

2.      Бесіда
-          Кому доводилося збирати гриби?
-          Чи всі гриби придатні для вживання в їжу?
-          Які ви знаєте їстівні гриби?
-          Які наслідки від збору  отруйних грибів?
-          Чи корисно їсти гриби дітям?
3.      Продовження роботи з презентацією.
Їстівні гриби
Отруйні гриби
Небезпека від отруйних грибів
4.      Гра-фізкультхвилинка  «Збір грибів»
-          Якщо з’являється зображення їстівного гриба – присідаєте. Якщо отруйного – піднімаєте руки вверх і підстрибуєте.
V. Розвиток зв’язного мовлення (Українська мова)
1. Назбирали грибочків – можна і відпочити. Сідаємо зручно на «пеньочки» (за парти) і послухаємо казку І.Прокопенко «Куди сховалися гриби»
2. Передбачення за заголовком
- Від кого можуть ховатися гриби?
- Куди вони можуть заховатися?
3. Слухання казки, яку читає вчитель.
4. Бесіда за змістом
-  Для чого зібралися гриби?
- Назви яких грибів ви запам’ятали?
- Як веселилися гриби?
- Що почули гриби?

5. Складання продовження казки учнями
- Поміркуйте, чий голос почули гриби.
- Про що подумали гриби?
- Що відбувалося на галявині далі?
(Діти по черзі складають продовження казки)
6.      Читання кінцівки казки вчителем
-          Чи схожа ваша казка на казку автора?
VІ. Узагальнення знань учнів
1.      Гра «Назви грибів»
-          Впізнайте за описом гриб. Назвіть який він є: їстівний чи отруйний.
-          Товста біла ніжка, шапочка темно-коричнева. Росте завжди неподалік один одного. (білий гриб)
-          Тоненька ніжка розширюється доверху і переходить у шапочку. Жовтого або рижого кольору. Росте в низинах лісу. Може рости кілька грибів у групі або поодинці. (лисичка)
-          Висока світла ніжка. Має червонувату, світло-коричневу або жовтувату шапочку із світлими краплинами зверху. (Мухомор)
-          Висока світла ніжка, червона шапочка. Росте під осикою. (підосичник)
-          Тоненька світла ніжка. На ніжці є «спідничка». Шапочка світло-сірого або блідо-зеленого кольору. (бліда поганка)
-          Тоненька жовтувата ніжка. Шапочка світло-коричневого кольору. Ростуть гриби групами по 10 і більше. Полюбляють рости на старих пеньках. (опеньки)
2.      Складання правил збирання грибів
-          Збирати тільки добре знайомі гриби.
-          Не чіпати отруйних грибів.
-          Гриби зрізувати, щоб не пошкодити грибницю.
-          Не перевертати мох та сухе листя, щоб грибниця не висохла.
-          Після збору грибів, ретельно вимити руки.
VІІ. Підсумок уроку
-          Наша мандрівка лісом підійшла до кінця.
-          Що нового дізналися?
-          Що було найцікавіше?
-          Урожай знань, який здобули на уроці, покладіть на поличку своєї пам’яті і використовуйте кожного разу, коли будете в лісі.
VІІІ. Домашнє завдання
-          Намалювати їстівні гриби. Скласти казку про білочку і гриби.


2 комментария: