Урок української
мови (читання) в 1 класі
Тема:
Звукосполучення
/йі/, позначення його букою «ї». Опрацювання тексту «На екскурсії»
Мета: ознайомити учнів з буквою Ї, її назвою та звуковим значенням; формувати навички швидкого
читання; продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів; розвивати навички
виразного читання тексту; виховувати любов до рідного краю, гордість за свою
Батьківщину.
Обладнання:
малюнок їжачка, дівчинки-україночки; мапа
України; картки зі словами та звуковими схемами, звукові фішки, картка з буквою
ї, Ї, схеми для читання, відеоролик для фізкультхвилинки «Їжачок-лісовичок»;
комп’ютерна презентація «Київ – столиця України».
I.
Організаційний момент
Часу гаяти не варто —
Руки покладем на парти.
Маємо — бо час настав —
Повернутися до справ.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
Руки покладем на парти.
Маємо — бо час настав —
Повернутися до справ.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
II.
Повторення вивченого матеріалу
1.
Мовна розминка
1) Читання складової таблиці
1) Читання складової таблиці
2) Повторення вивчених на попередніх уроках скоромовок.
Цоки-цоки-цок копитця –
Це цапок йде до криниці.
Працьовитим цапенятам
Принесе водиці тато.
Дві ґави зранку гасали по ґанку.
Ґави просили у мами сніданку.
2.
Звуковий аналіз слів
1) — Розгляньте схеми і доберіть до них відповідні слова (з’єднати лінією на дошці)
1) — Розгляньте схеми і доберіть до них відповідні слова (з’єднати лінією на дошці)
МРІЯ - 0
– 0 = 0
СИНИЦЯ - 0 – 0 =
КАРАСЬ - = 0 =
0
2) Відгадати
загадку. Побудувати звукову модель слова-відгадки (викласти з фішок)
Між листям і гілками по лісових
доріжках
Біжить клубок з голками на
коротеньких ніжках. (їжак)
ІІІ.
Повідомлення теми та завдань уроку
-
Сьогодні
на урок їжачок прийшов не один, привів із собою дівчинку українку. (Вчитель прикріплює малюнки із зображенням
гостей). Вони принесли нову букву.
-
Наші
гості будуть спостерігати за роботою на уроці.
IV.
Вивчення нового матеріалу
1.
Ознайомлення з буквою Ї, ї
Учитель вивішує на дошку картку з буквою. Місце в касі букв.
— Сьогодні ми ознайомимося з буквою Ї. Роздивіться, з яких елементів складається буква.
Учитель вивішує на дошку картку з буквою. Місце в касі букв.
— Сьогодні ми ознайомимося з буквою Ї. Роздивіться, з яких елементів складається буква.
-
На яку букву схожа? (на І)
-
Чим вони відрізняються?
-
Вимовте назву букви, спостерігаючи, з яких звуків складається вимова.
(Артикуляція
звуків [йі])
-
Дайте характеристику звукам. Позначте їх звуковими фішками.
2. Порівняння ролі букв Я і Ї.
-
Яку букву ми вивчили, що також позначає два звуки?
-
Чи завжди вона позначає два звуки?
-
На відміну від букви Я, Ї ніколи не пом’якшує приголосні звуки. Отже, вона
завжди позначає два звуки.
Фізкультхвилинка
Відеоролик
«Їжачок-лісовичок»
Діти
танцюють під музику
V.
Робота за Букварем
1.
Звуковий аналіз слів їжак, лілії, поїзд.
- Поділити на склади, назвати послідовно звуки.
2. Читання
слів з буквою Ї
1) З дошки колективно. Пояснення значень слів
- Утворіть слова з однаковим початком:
на їв
нка янин
Украї ночка Ки янка
нець яночка
нська ївський
2) Читання колонок слів з букваря самостійно (с.116)
3. Читання вірша Анатолія Камінчука
1)
Самостійне читання.
-
Про що йдеться у вірші?
2)
Словникова робота: Зелень, діброва,
китиці.
3)
Виразне читання. Заучування напам’ять.
4. Розповідь
вчителя про Україну, її столицю – Київ
1) На
дошці – карта України. Вчитель проводить коротку бесіду про назву нашої
Батьківщини, її столицю.
2)
Комп’ютерна презентація «Київ –
столиця України»
1 слайд – титульний
2 слайд – Київ на берегах Дніпра
3 слайд – Сквери та парки Києва
4 слайд – Маріїнський парк
5 слайд – Андріївський узвіз
6 слайд – Михайлівський
Золотоверхий Собор
7 слайд – Ляльковий театр
3)
Словникова робота (слова та словосполучення на
дошці)
Сквери, парки каштани Андріївський узвіз Маріїнський парк Михайлівський Золотоверхий Собор
Фізкультхвилинка
Продовження музичного
кліпу «Їжачок-лісовичок»
5. Робота над текстом «На екскурсії»
1)
— Попрацюємо над текстом від дівчинки-україночки.
-
Прочитайте заголовок. Про що буде
розповідатися в тексті?
(Вчитель читає текст)
-
Де відбувалася екскурсія?
2)
Читання тексту «буксиром» за
вчителем.
3)
Відповіді на запитання
-
Яка річка протікає через Київ?
-
Коли Київ особливо гарний?
-
Хто приїхав до Дмитрика в гості?
-
Де побували діти?
-
Куди збираються їхати завтра?
4)
Читання «ланцюжком»
-
Запам’ятайте назви, що пишуться з
великої літери.
5)
Вибіркове читання.
-
До кого приїхали Леся з Петриком?
-
Чому Київ старий?
-
Яку виставу подивляться діти
завтра?
6. Коротка підсумкова бесіда
- Хто із вас
був у Києві?
- Що вас
найбільше вразило?
VІ.
Підсумок уроку
1.
Відповіді на запитання
— З якою буквою ви сьогодні ознайомились?
— Які звуки вона позначає?
— Що нового дізналися на уроці про Україну, Київ?
— З якою буквою ви сьогодні ознайомились?
— Які звуки вона позначає?
— Що нового дізналися на уроці про Україну, Київ?
2.
Читання речення, поданого рукописним шрифтом.
Київ – столиця України.
3.
Називання вивчених букв.
-
Назвіть усі букви,
які везе потяг внизу сторінки.
-
Усі ви гарно
працювали, старалися. Гості дякують вам за урок.
Корисний конспект за новою програмою.
ОтветитьУдалить